קידום אתרים בגוגל

כשמדברים בימינו על קידום אתרים, ניתן לומר בוודאות שמתכוונים לדבר אחד – קידום אתרים בגוגל. אומנם ישנם גם מנועי חיפוש אחרים, אך 90 אחוזים מנפח החיפוש בישראל מבוצעים במנוע חיפוש אחד – גוגל, כמובן.

המשאבים הרבים והלימוד המתמיד של השינויים והפרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש, הם שגרת היום יום של כל חברה המכבדת את עצמה. בקטגוריה זו, של קידום אתרים בגוגל, תוכלו למצוא מידע רב על קידום אתרים, לצד דברים נוספים הקשורים למנוע החיפוש גוגל.

האלגוריתם של גוגל כולל מעל 200 פרמטרים חסויים, שניתן להסיק על קיומם בעקיפין רק בניסוי וטעייה. ספק גדול אם מישהו מכיר יותר מחצי מאותם פרמטרים, המעניקים "ציונים" לדפים על פי רלוונטיות לשאילתות ומונחים המוצגים במנוע החיפוש גוגל. במאמר זה נסכם בצורה בסיסית את הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על דירוגי האתרים.

קידום אתרים בגוגל – ההתחלה

כל התחלה של תהליך קידום אתרים, כוללת בראש ובראשונה, איסוף מידע על הנישה העסקית הרלוונטית לו. איסוף המידע יעזור לנו לנתח את הזירה העסקית המדוברת:

  • להבין במה בדיוק עוסק האתר
  • מהם תחומי המומחיות של העסק
  • השוואת האתר הנתון לאתרי המתחרים
  • ניתוח רמת התחרות בזירה הנתונה
  • ישנם עוד דברים, אך הנקודה הובהרה

בצורה זו יהיה קל יותר להכין אסטרטגיה טובה לקידום האתר, וכן ניתוח מפורט כיצד לגבור על המתחרים האחרים.

מחקר מילים ובחירת מילות מפתח

שלב זה הוא אולי אחד השלבים החשובים ביותר בכל תהליך של קידום אתרים. בחירת מילות מפתח נכונות, כאלו שיביאו תנועה איכותית לאתר, יכולה לגרום לכל עסק להתרומם, ולשדרג משמעותית את כמות המכירות. בחירה לא נכונה של מילות מפתח, עלולה להתגלות ככישלון צורב בשלב מאוחר יותר של קידום האתר בגוגל.

לאחר ניתוח מעמיק ובחירת מילות המפתח המתאימות לעסק הנתון, אפשר לעבור לשלבים הבאים.

היררכיית עמודים המותאמת לגולשים

מדוע לא כתוב כאן היררכיה נכונה לגוגל, לשיווק או כל מושג SEO אחר? כי בראש ובראשונה, מה שטוב לגולש טוב למנועי החיפוש. בניית היררכיה נכונה תשדר לגולשים הנאה וניווט קל באתר. ההיררכיה הנוחה לגולש, תהפוך אוטומטית גם להיררכיה הנכונה לתהליך של קידום אתרים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

דברים בולטים לעין, הנמצאים בראש האתר, יבלטו גם לעיני הגולש וגם לעיני מנועי החיפוש. עמודים חבויים, בדרגה פנימית שלישית, יהיו נגישים פחות לגולשים, וכך גם מנועי החיפוש יתייחסו אליהם. בשלב זה, של בניית היררכיה, יש מקום לשנות גם את הטעויות בקוד האתר (אם קיימות טעויות).

תוכן איכותי לגולשים

בכל התהליך, תוכן משחק את אחד התפקידים המרכזיים ביותר. תוכן איכותי ומקורי הוא משהו שגוגל אוהב, והגולשים אוהבים יותר. אתר שמספק מידע מקיף בתחום מסוים, ייחשב בעיני גוגל כאתר שיכול לענות על כל הצרכים של גולש המחפש מידע בתחום המדובר.

גולשים רבים שמחפשים מידע איכותי, ומגיעים לאתר העונה לדרישותיהם, מקשרים אל אותו עמוד וממליצים עליו לאחרים. גוגל רואה בהמלצות אלו אחד מהדברים היותר מרכזיים בהפיכת אתר לרלוונטי בתחומו. למעשה, רוב רובו של תהליך קידום אתרים בנוי על המלצות אלו, ועל כך נדבר בשלב הבא.

קישורים נכנסים

קישורים נכנסים הם חלק בלתי נפרד מכל תהליך של קידום אתרים בגוגל. ויותר מכך – קישורים הם אולי הפרמטר החשוב ביותר בתחום זה. תמיד אפשר להביא עוד ועוד קישורים איכותיים, ובכך להרים את "הציון" של האתר – הן בעיניי מנועי החיפוש והן בעיניי הגולשים.

תכנון ובנייה נכונים של מערך קישורים נכנסים, לצד איתור מקורות רלוונטיים להשגת קישורים איכותיים, הם אולי הפעולה הקשה והאינטנסיבית ביותר בתהליך של קידום אתרים בגוגל. למעשה, יש להבין שקישור הוא כמו המלצה.

לדוגמה – אם הקישור הנכנס לאתר "פרקטים", מגיע מאתר החלקה יפנית, הדבר ייראה מוזר עבור מנועי החיפוש והגולשים. "כיצד החלקה יפנית ממליץ על פרקטים? מה מבין העוסק בהחלקה יפנית בתחום הפרקטים?". לעומת זאת, אם אתר הממוקם בראש תוצאות החיפוש במונח פרקטים, יקשר אל אתר פרקטים אחר – אז כבר מובן שמדובר על המלצה אמינה יותר.

לסיכום: בכל שלב של תהליך קידום אתרים בגוגל, יש לשלב באתר עוד ועוד תוכן איכותי, לשפר נקודות באתר הדורשות תיקון, לייצר עוד קישורים נכנסים ולבצע ניתוחים אודות מצב האתר ומיקומו.

אנו מקווים שהדברים יעזרו לכל אחד ואחד להבין קצת יותר על התחום הנפלא הזה, בין אם זה מישהו המעוניינים להשתלב בתחום, ובין אם זה מישהו המעוניין לקדם אתר במנועי החיפוש. עם זאת יש לזכור שטעויות בתהליך של קידום אתרים בגוגל, יכולות לגרום לאתר להיעלם מתוצאות החיפוש. לכן – אם אין לכם את הניסיון הדרוש, ואתם רוצים שהמומחים יעשו בשבילכם את העבודה, השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם במהרה.

להצעת מחיר או פרטים נוספים, פנו אלינו